Unaimed Gaming :: friendship is skill

Login |  Register
RegisterLoginSearch FAQ

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

25 May 2009 08:11

[Low] Demoman - Ninja economist
Kamratposteninfo: Sebastian, 25 år, Stockholmare

Jobb och sånt: Färdig med studier och jobbar just nu

Vad har jag gjort i TF2?: Var med och grundade en gammal klan som vi kallade för Knifeback Mountaineers (en goonklan för dem som vet vad det är...). Jag var sedan tvungen att avsluta mina studier och klanen ombildades till Envision Gaming. Jag kom sedan tillbaka till spelet och då hade Envision splittrats. Bland annat lirar nu vår gamle scout Fisshu i FB. Så jag hittade en ny klan och har lirat med några sköne gutter i klanen Red Brigade (vi gick precis upp till division 4 i ETF2L). Nu har dock klanledaren lagt ned klanen eftersom vi ärligt talat sugit och det tagit för mycket tid för klanledaren.

Själv har precis börjat komma igång med aimen och är inte i närheten så bra som jag kan vara och jag är grymt jävla ojämn från match till match. Men, jag har ambitionen att komma tillbaka till min gamla nivå. Det är liksom litet pinsamt att mina gamla klankompisar lirar i FB nu och jag själv inte ens har något lag att spela med längre!

Det var jävligt skoj att lira med norrmän men jag har insett att om jag skall lira med ett lag så skall språken vara engelska eller svenska - det är verkligen en nackdel på Mumble om man inte förstår varandra perfekt. Jag säger bara: treck; jodd; och morsomt.

Så, om ni söker en (än så länge) jävligt ojämn Demoman som ändå har spelat på rätt hög nivå tidigare och som har ambitionen att fortsätta nöta och bli bra igen så är det bara att höra av er. Jag har funderat på vilka lag jag skall söka till men jag har insett att det nog är bra, både för mig och ett eventuellt nytt lag, att vi inte börjar på för hög nivå - men att ambitionen finns där att klättra i tabellerna.

Som litet kuriosa kan jag nämna att jag är så gammal och så nördig att jag spelade gamla QW:TF på 56,6 modem och var demoman redan då.

Jag kan inte spela på fredagar eller lördagar och kan spela efter klockan 19 övriga dagar.

Finns på: http://steamcommunity.com/id/ninjaeconomist/home

Report this post
Top Top

Reply with quote  

25 May 2009 15:47

Re: [Low] Demoman - Ninja economist

Hej och välkommen till forumet!

Det här låter ju minst sagt spännande. Men varifrån kommer alla dessa demos? Ett tag fanns det ingen demoman som var ledig. :)

Report this post
Top Top
 Profile  
Reply with quote  

26 May 2009 15:21

Vartifrån vi kommer? Ingen aning. Jag lirade en jävla massa för ett år sedan med Knifeback Mounataineers, vi vann Highlandercupen och vann vår division. Sedan var jag tvungen att ta ett studiebreak medan resten av medlemmarna gick vidare och finns idag t.ex. i Fakkelbrigade.

Sedan för några månader sedan började jag lira igen och kom med i norska Red Brigade som jag var med och tog upp i division 4 i ETF2L. Vi har dock nu brutit upp eftersom folk inte har tid så därför letar jag nytt.

Jag är en okej demoman är grymt ojämn fortfarande och har en bra bit kvar till min gamla nivå som jag nog skulle klassa som mid+.

Report this post
Top Top

Reply with quote  

27 May 2009 10:10

Jag har heller inga problem med att leda träningar eller att vara second caller efter medic. En fråga bara - så att jag har förstått saker och ting rätt - Unaimed2 är ett seriöst lag som skall spela i ligor? Jag spelade senast i Div 4 - men har inga problem med att börja om från början om det är ett lag som har lagom höga ambitioner.

Report this post
Top Top
 Profile E-mail  
Reply with quote  

27 May 2009 12:33

Tanken med unaimed2 är att den ska vara seriös ja.

Report this post
Top Top
 Profile E-mail  
Reply with quote  

27 May 2009 14:02

Flogsta Headpooped wrote:
Tanken med unaimed2 är att den ska vara seriös ja.

Perfekt. Jag ställer gärna upp på tryout - kontakta mig via Steam så fixar vi det - och jag har inga problem med att ta på mig ansvar i form av att vara caller under matcher (jag kommer däremot inte ha tid att anordna matcher).

Report this post
Top Top
 Profile E-mail  
Reply with quote  

28 May 2009 22:06

Gick hyfsat ikväll. Bra kommunikation över Mumble - är ovärderligt när scouts rapporterar vad som händer (mer av det).

Det märktes dock att vi inte är samspelta för fem öre på Gravel Pit. Badlands (som jag antar de flesta spelat otaliga gånger) gick bra medan Gravel Pit gick helt åt helvete.

Kan spela igen på söndag, vi ses då.

Report this post
Top Top
 Profile E-mail  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour